Kom i gang med din første Power Editor annonce

Af | september 13, 2014

facebook-power-editor
Jeg vil i denne guide giver dig en viden om Power Editor, og hvordan du opretter din første annonce gennem det smart Editor program.

Med over 1 milliard bruger, gør det Facebook til det mest besøgte sociale medie hver eneste dag. Derfor vil du med den mest optimale annonce få genereret trafik til din webshop/site. Guiden giver dig et indblik i hvordan Power Editor annoncer fungere, samt at kunne oprette og håndtere annoncer. Blot i danmark er vi over 3 mio bruger på Facebook.

Målgruppe er vigtig for din annonce.

Du er nu kommet til det punkt hvor du skal målrette din annonce, til en bestemt målgruppe. Der er masse forskellige ting man kan vælge under målgruppe, nogle af de vigtige ting der er grundstenen for din målgruppe, vil jeg fortælle lidt om herunder

Vælg alder

Når du skal lave din annonce kan du ikke bare sætte en random alder, eller jo det kan du godt, men det giver på ingen måde et resultat du vil kunne bruge til noget. Vælg altid den alder fra-til, som dit produkt, side osv. henvender sig til. Du kan sagtens sætte en alder der er lavere end din målgruppe, men så kan du risikere at det kun giver en masse klik, uden nogen former for salg. Meningen er jo at du skal kunne lave salg med din annonce.

Alder

Vælg køn – her siger det lidt sig selv at hvis du sælger produkter der henvender sig til kvinder, så er det nok ikke en smart ide at vælge mænd. Vælg derfor altid det køn dit produkt eller hjemmeside henvender sig til

Interesser 

Facebook har med deres annoncer, virkelig gjort det muligt at skære helt ind til benet og tilpasse den tætteste målgruppe. En af tingene du kan have med i din målgruppe, er folks interesser. Her er et godt godt eksempel. Jeg sælger kondomer, og derfor er den mest oplagt interesse for mig at vælge “Familie og Forhold”. Det er den fordi en del af den henvender sig intressetil min målgruppe. Jo mere du indsnæver din annonce, jo mere optimal bliver din annonce.

Demografiske oplysninger

Forhold, single, arbejde, bosted, og meget mere. Alt dette har du mulighed for at tilføje til din annonce. De andetdemografiske oplysninger har også meget at sige om din målgruppe, da du her har muligheden for at stramme annoncen endnu mere. Det afhænger helt af hvilken annonce du skal lave, når du skal have de demografiske oplysninger med. Kigger vi igen på min annonce der skal sælge kondomer, så ville det mest optimale her være at kigge nærmere på oplysningen om forhold, der er nemlig forskel på annoncer alt efter om du vælger single, forhold osv.

Valg af bud – pr. klik eller pr. visning

Cost pr click

Budgivningen afhænger helt af hvilken annonce du har oprettet. Du kan vælge at bruge CPC eller CPM. CPC cost pr klik, altså hvilken maks pris du vil give for et bud. Facebook-cpcSmider du f.eks prisen til 0,90 – så trækker den ikke 90 øre hver gang nogle klikker, da det afhænger helt af hvor mange annoncer der køres i den målgruppe du har lavet, og hvad de andre har af bud. Desto mere populær din annonce bliver, desto billigere bliver dine klik.

 Cost pr impressions

Den anden metode du kan vælge at bruge hedder “CPM” og kaldet cost pr. impressions. Ved denne metode betaler du det angivende bud pr. 1000 Facebook-cpmimpressions. Dette betyder at for hver gang dit billed, opslag osv. bliver vist 1000 gange, betaler du det givende beløb. Ulempen ved dette er at det ikke giver det samme i forhold til cost pr klik. Derfor anbefales det at, man i de fleste tilfælde vælger at bruge CPC, når annoncen oprettes.

Få trin endnu – og din annonce er klar

Nu er du kommet så langt at du skal til at have din annonce i gang. Når du har udfyldt alle ting der skal være med i din annonce, trykker du øverst oppe på “Overfør ændringer” – Den begynder at overføre din nye annonce, over til dine facebook annoncer. Gå ind på din profil og vælg “Administrer annoncer”. Du skal nemlig ind og vælge hvor langtid din annonce skal kører, samt dit budget ( her kan du vælge dagligt eller samlet ). Du ændre dette ved at klikke på annoncen, i facebook annonce administrationen. Når dette er gjort, skal din annonce godkendes, du får en notifikation når den er godkendt. Du har nu oprettet din aller første Power Editor annonce!

Til sidst vil jeg dog godt nævne, at den første annonce er ikke altid den bedste. Derfor er det en super god ide hvis man tester forskellige målgrupper, på den måde finder du også frem til hvilken der giver mest.

Har du nogle spørgsmål, eller brug for hjælp så smid en kommentar så hjælper jeg dig.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *